Non á utilización das nenas

Escándalo pola utilización de nenas en “Vogue Paris”

Este é o titular da noticia publicada o mércores 19 de xaneiro pola Voz de Galicia

Carine Roitfeld e o deseñador Tom Ford, os editores de Vogue París, parecen non ter límites. Nunha búsquea frenética polo impacto –e o consecuente aumento nas vendas- foron capaces de todo. E máis. Esta é a súa última xogada: no suplemento Cadeux do número de decembro-xaneiro aparecen “modelos” de 7 anos.

Lea, Prune y Thylane, nenas que aparecen na reportaxe, van moi maquilladas, coas pálpebras verdes e azuis como o plumaxe dun pavo real, e posan nas fotos con xesto infinitamente serio, situado nalgún punto entre a gravidade e a tristeza. Na reportaxe abondan as posturas indolentes. Nunha das imaxes, por exemplo, a “modelo” deitase sobre uns coxíns de leopardo e acaricia a dous coelliños, coa colcha da cama retirada a un lado e un atisbo de sabas revoltas. Loce un conxunto dourado, con pronunciado escote e sandalias de altísimo tacón que permiten ver as súas unllas pintadas de vermello. Noutra o vestido deixa ao aire os brazos, os ombros e boa parte do muslo. As pernas, longas e delgadas, tamén están prolongadas por uns ‘stilettos’ e se orientan cara os ollos do espectador (non publicamos as fotos por razóns obvias)

Félix López, catedrático de la Universidad de Salamanca especializado en psicoloxía da sexualidade, que encadra a reportaxe de ‘Vogue’ nunha tendencia dominante no mundo da moda: «Estase producindo unha comercialización da infancia. E as nenas empezan a ter obxectivos, valores, inquedanzas e gustos impropios da súa idade. O mundo dos adultos está arrasando o mundo infantil».

«A imaxinería publicitaria está repleta de fotografías nas que mulleres adultas se visten como chicas xoves e, á inversa, chicas xoves vístense como mulleres maiores, ofrecendo un auténtico festín visual baseado na fantasía pedófila», resume a socióloga estadounidense Debra Merskin, experta na imaxe da muller nos medios, que se declara «consternada e alterada» polas nenas de ‘Vogue’.

No mundo actual hai centos de persoas tratando de loitar en contra da “adultización” dos niñ@s, esa que da pe a súa erotización e que os expon a terribles perigros como a pornografía infantil e o abuso sexual; nembargantes, o mundo da moda non parece compartir esta visión e moi polo contrario obstaculiza a loita, polo menos así deixou claro a coñecida revista Vogue cunha portada onde aparecen “nenas modelo“.

Desprotección de la infancia

Manuel Fernández Blanco Psicólogo
Las niñas ensayan la construcción de su feminidad identificándose con las mujeres adultas, especialmente con sus madres. Por eso es tan frecuente que una niña se calce los tacones de su madre, se ponga su collar o se pinte con su barra de labios.

Disfrazándose de mujer, la niña busca encontrar los rasgos y objetos de la feminidad. La imagen que le devuelve el espejo es de inadecuación y de promesa al mismo tiempo. Los tacones le van grandes? todavía.

Esos momentos son divertidos y necesarios, como los juguetes que le permiten soñar con ser una chica. Otra cosa son las imágenes publicitarias utilizadas por Vogue Paris Cadeaux, en las que se hace posar a niñas de 7 años con ropas de mujer adulta, hechas a su medida y en actitudes que imitan los gestos sensuales de las modelos.

Vemos como al mismo tiempo que se puede prohibir la venta de pastelería industrial en las proximidades de los colegios para proteger a la infancia de hábitos nocivos se decide promover a las niñas como objeto erótico.

Resulta alarmante que el uso de este tipo de imágenes pueda llegar a ser un arma publicitaria eficaz. Se observa una tendencia a la desaparición de la infancia como momento evolutivo. El borrado de las diferencias, la igualación del niño y del adulto, es una de las formas actuales de desprotección de la infancia. Sería mucho mejor ofrecerles a las niñas buenos modelos que hacerlas modelos (de mujer).