libros de texto

Las AMPA salen a la calle contra los nuevos bancos de libros de texto

Cientos de padres reclaman que la Xunta retome el modelo de préstamo universal de los manuales en el que no se tenga en cuenta la renta

Concentraciones en más de una decena de localidades gallegas para reivindicar un préstamo universal y gratuito de los libros de texto y criticar el modelo de bancos que acaba de crear la Consellería de Educación. La Confederación Anpas Galegas, una de las dos que hay en Galicia, ha salido a la calle en Santiago, Vigo, Ferrol, Redondela, Lugo, Carballo o Ponteareas en contra del nuevo sistema para prestar manuales a los alumnos con menos ingresos. Cientos de personas asistieron a estas protestas que se acompañaron en algún caso de entregas de firmas en el registro de la Xunta.

Fernando Lacaci, vicepresidente de esta confederación, señalaba que no solo no colaborarán con el fondo oficial, sino que muchas de las AMPA de esta entidad han decidido que el próximo curso no crearán un banco propio, ya que entienden que esa es la tarea de la Administración. Confapa Galicia también ha decidido no integrarse en los fondos que tendrán que crear los colegios, pero en este caso habrá muchas que mantengan el banco propio.

El próximo curso habrá en todos los colegios e institutos un fondo oficial con libros que se prestarán a los alumnos con menos recursos. Para ello antes del día 19 los alumnos que tuvieron cheque escolar en tercero y quinto de primaria, y segundo y cuarto de la ESO, tendrán que entregar sus manuales. Esto obliga a los centros a no cambiarlos, pese a que están adaptados a la LOE en la mayoría de los casos y no a la Lomce, la norma en vigor. Desde Educación explican que los centros podrán cambiar los libros de segundo, cuarto y sexto de primaria; así como primero y tercero de la ESO, pero no los otros, porque ello implicaría que los bancos se quedarían vacíos

No obstante, hay colegios que sí han solicitado cambiar los manuales para adaptarlos a los nuevos contenidos, ya que aseguran que en muchos casos el año pasado Inspección no les dejó renovarlos.

La medida anunciada por la Xunta ha generado el rechazo de las AMPA, los sindicatos y la oposición. Todos coinciden en reclamar la vuelta al préstamo universal pero no en todas las reivindicaciones. Por ejemplo, mientras los representantes de los padres piden que no se cambien los libros de texto el próximo curso, los directores de los centros educativos insisten en la necesidad de adaptar los manuales a los nuevos contenidos de la Lomce, ya que los otros están obsoletos. El último en criticar el modelo ha sido UGT, quien lamenta que todo el trabajo burocrático recaiga en el personal de los centros, «creando un profundo caos, xa que se está a cargar de traballo administrativo ao profesorado cunha función que lle é impropia», sostiene

La Voz de Galicia

Imaxe da concentración desenvolvida onte pola Feanpas diante do Edificio da Xunta	jorge meis

Imaxe da concentración desenvolvida onte pola Feanpas diante do Edificio da Xunta jorge meis

“Para nós, a gratuidade universal dos libros de texto é o único sistema válido”


A Federación de Anpas de centros públicos de Ferrolterra (Feanpas) desenvolveu onte pola tarde unha concentración na cidade ferrolá para amosar o seu rexeitamento ao chamado “fondo solidario” de libros de texto e ao sistema de axudas convocado pola Consellería de Educación e Ordenación Universitaria en función da renda das familias.

Reivindican ademais a volta ao sistema de préstamo universal e gratuito, un modelo implantado polo último goberno do Partido Popular dirixido por Manuel Fraga e continuado polo bipartito PSOE-BNG.
“Para nós este é o único sistema válido”, comentaba onte Javier Sánchez, presidente tanto da Feanpas como da Confederación de Anpas Galegas que aglutina a colectivos de pais de diferentes comarcas galegas. “O préstamo universal e gratuíto é o máis xusto, económico, eficaz, máis solidario e mesmo educativo”, engadiu.

O modelo actual, opina, é parcial, ao ter en conta as rendas das familias para se beneficiar das axudas, cando do que se está a falar é dun dereito, como o da educación, ao que todas as familias teñen que ter acceso en igualdade de condicións.
Hai varios cursos, a Consellería de Educación decidiu substituir o modelo de préstamo universal pola devandita convocatoria de axudas para a compra dos libros. Agora, a partir do vindeiro curso, e dentro das novidades que implica a Lomce, crearanse bancos de libros de textos nos propios centros educativos.
“É un despropósito. Non saben nin sequera de que libros van dispór” no denominado “fondo solidario” e que o vindeiro curso estará destinado ao alumnado matriculado en 3º e 5º de Educación Primaria e en 2º e 3º da ESO, en consonancia co calendario de implantación da nova lei educativa. De feito, na propia orde da Consellería indícase que “o centro asignará o uso dos libros de texto dispoñibles por orde inversa á renda per cápita da unidade familiar”. Os bancos estarán integrados polos manuais e material reutilizable adquirido coas axudas do curso 2014/2015 que os beneficiarios están obrigados a devolver.
“Non podemos estar dacordo con este sistema, xa que non garante que todo o alumnado poida beneficiarse do mesmo”, manifestou o presidente da Feanpas.

Na orde da Consellería de Educación na que se regula esta nova modalidade anúnciase ademais a posta en marcha dunha aplicación informática para facilitar aos centros docentes a xestión deste “fondo solidario” de libros de texto así como a posibilidade da colaboración das propias Anpas neste labor.
Neste sentido, desde a Federación de Anpas consideran que esta xestión ten que ser asumida integramente pola propia Consellería de Educación, “cos seus propios medios administrativos, sen implicar nin ás Anpas, nin ao persoal docente”.

Nesta liña, fan un chamamento ás asociacións de nais e pais de alumnos para que durante o vindeiro curso non xestionen os bancos de libros que nos últimos anos, e como medida paliativa ante a supresión do sistema de préstamo universal e gratuíto, puxeronse en marcha nalgúns colexios e institutos.

confederación
Ao igual que en Ferrol, tamén se fixeron concentracións en Cangas, Carballo, Cee, Lugo, Ponteareas, Santiago, Vigo, Vilalba e Redondela, promovidas polas respectivas federacións. Todas forman parte da Confederación Galega de Anpas. O colectivo ten concertada para este venres unha reunión coa Consellería de Educación, á que achegarán á súa postura en contra do modelo actual para os libros de texto.

Diario de Ferrol


COMPARTIR
Artigo anterior
Seguinte artigoLibros de texto